التراسونیک حوزه تعمیر و نوسازی (maintance & reconditioning)

چه دستگاه های التراسونیکی در حوزه تعمیر، نگه داری و نوسازی تجهیزات می توانند موثر و مفید باشد؟

  • یکی از آنها، حمام های التراسونیک= شستشو دهنده ای آلتراسونیکی= التراسونیک کلینر ها هستند که برای شستشوی قطعات کهنه و کثیف شده استفاده می شوند. به عبارتی برای شستن کثیفی ها، گریس ها و چربی هایی که روی دستگاه ها چسپیده شده است،  به کار برده می شود.
  • در حقیقت بعد از مدتی که از استفاده متریال ها گذشت، دستگاه ها و قطعات مختلف دستگاه، آلوده به روغن، گریس و روان کننده ها می شود که می تواند بر کارایی آنها تاثیر منفی بگذارد. پس تمیز کردن و شستن آنها می تواند منجر به افزایش طول عمر آنها، و کاهش هزینه های مجدد خرید شود.
  • این قطعاتی که نیاز به شستشو پیدا می کنند، می توانند شامل قطعات سازنده خودروها، سلاح ها، موتورهای جت، مبدل های حرارتی، سیستم های هیدرولیک، فیلترها، موتورها  و بسیاری دیگر از موارد باشند.
  • حتما با کلمه refurbished  آشنا هستید که به معنای مرمت و نوسازی دستگاه ها و قطعات آنهاست. این کار در دستگاه هایی که گران قیمت هستند و خرید آنها هزینه زیادی می طلبد، می تواند متداول باشد. به عنوان مثال، یکی از این دستگاه ها می تواند HPLC و یا دستگاه های GC باشد. تمیز کردن و شستشوی قطعات سازنده آنها به عهده حمام های التراسونیک است